2016 Fitnesz trendek
2016. május 25. írta: FitLife

2016 Fitnesz trendek

Fitnessz trendek alakulása - Fitlife blog

Vajon melyek a legnépszerűbb fitnesz trendek?

Amerikában évek óta  szakértők  választják ki és állítják össze a népesség igénye alapján ezeket az ágazatokat. Itt van egy magyarra fordított infógrafika, melyben 2016 fitnesz trendjei szerepelnek. Magyarországon is hasonló helyzet tapasztalható, mert ugye mindig a nyugatot követjük. Nézzük át a top 10-et részletesebben.

  1. Meglepetés-e vagy sem, de a legnépszerűbb a különböző technikai eszközök használata, a leggyakoribbak: okos óra, okos telefon, okos karkötő, mp3 lejátszó, pulzusmérő.
  2. A sorban a következő a saját testsúlyos edzés. Ez hazánkban is egyre népszerűbb, folyamatosan bővül a közterületeken található kondi parkok létszáma, a street workout kedvelőinek örömére.
  3. Intervallum edzés. Ez is régóta a köztudatban van, azok között, akik olvasnak a sport után. Sajnos még sokakat látni, akik nem ismerik ezt a fajta edzést és csak furán néznek azokra, akik egy perces sprint után sétálnak, aztán megint teljes erőből futnak. Jelenleg ezt tartják a legjobb kardiós edzésnek, mert a pulzus szám ingadozásának köszönhetően folyamatosan zsírégető tartományban vagyunk.
  4. Testépítés a negyedik, ami nem meglepő, itthon is egyre népszerűbb, bővül a konditermek száma is, amely ráveszi az embereket az edzésekre. A Cutler Gold elindulásával a testépítés új hulláma kezdődött, egyre több embernek keltette fel az érdeklődését ez a sportág. 
  5. Ötödik helyre jött fel a fitnesz iskolák képzése. Ez hazánkban is népszerű, aki beleszagol az edzésbe, rögtön elvégez egy személyi edző tanfolyamot. Mivel a konditermek száma és színvonala (elvileg) növekszik, ezért igény is van a több edzőre, az, hogy a  egyes képzések színvonala milyen, már más kérdés.
  6. Személyi edzés követi, ami arra utal, hogy sokan edzővel edzenek. Ez nagyon helyes, viszont látszik, hogy ez Amerikában van így, itthon annak ellenére, hogy nem tudnak edzeni, mégis egyedül próbálkoznak, pedig mennyi időt és sérülést spórolnának meg maguknak egy jó edzővel, akit nem is kéne állandóan fizetni, csak legalább néhány alkalomra, amíg megmutatja a gyakorlatok helyes kivitelezését.
  7. Funkcionális edzés. Itthon is térhódításba kezdett, sokan elsajátították már a gyakorlatokat, melyeknek a lényege: nem külön izomcsoportokat dolgoztat meg, hanem többet egyszerre, összetettebb. A minden napokban előforduló mozgásokat használja fel, így az izolációs gyakorlatokkal ellentétben komplexebb edzést nyújt, ennek köszönhetően a mélyizmok is erősödnek és az állóképességünket is javítja.
  8. Időseknek való edzések. Amerikára inkább jellemző, ahol a nyugdíjasok jobban el vannak eresztve anyagilag, leginkább Floridában és Kaliforniában, egészségük érdekében elkezdenek mozogni. Magyarországon ez elenyésző mennyiség sajnos. Pedig a sportot sosem késő elkezdeni, edző segítségével, helyes táplálkozás bevezetésével néhány hónap alatt kívül-belül éveket fiatalodhatunk. 
  9. Különböző „zsírégető” edzésformák. Konkrét gyakorlatok nincsenek, az éppen aktuális csoportos órák fantasztikusan misztikus elnevezése, zsírégető torna és társai. Nem szeretem az ilyeneket, de legalább ez is valamilyen mozgás.
  10. Jóga. Itthon szintén nem túl népszerű, sokan hülyeségnek és spirituálisnak tartják, pedig meglepődnének néhány óra után milyen változásokat érnének el vele a testükön. Akik ezt űzik nem a külső fizikum miatt teszik, hanem inkább a belső harmónia érdekében. (nem mellesleg remek nyújtásra, gerincbetegeknek)

A listában szereplő többi edzésformából csak néhányat emelnék ki. Amelyekkel a FitLifeon is fogunk foglalkozni: SMR henger és stabilizáló izmok edzése, ezeket majd jobban átbeszéljük. Mind a kettő nagyon fontos a legtöbb sportnál. Mobil applikációkról már kikerült itt is egy cikk, ez hazánkban is elterjedt jelenség.

Genetikának megfelelő sport

kids-and-sports.jpg

A tengerentúlon egyre több iskolában van jelen az a módszer, mely különböző vizsgálatok alapján fiataloknak a genetikájuk, testalkatuk, izomzatuk és egyéb szükséges mérések után ajánl sportágat. Kínában már évek óta így válogatnak sportolókat, csak ott nem ajánlott, hanem kötelező jelleggel. Ez megosztja a szakértőket, ugyanis rengeteg ellenpéldát lehetne felhozni, akik ilyen szempontból nem kellett volna, hogy sikeresek legyenek a sportágukban, mégis sokra vitték. Ebből egyértelműen tükröződik, hogy nem minden mutatható ki vizsgálatokkal, ugyanis ott van a szív (és nem, mint belső szerv) ami olyan szintre emeli a kitartást, az áldozatos munkát, amellyel áthidalható a genetikai hátrány. Nem lehet kellemes közölni a gyerekkel a vizsgálatot követően, akinek minden barátja focizik, hogy te fiam, márpedig súlylökő leszel, mert azt mondta a doktor bácsi. Persze, ha nem kezdett még el sportolni, barátai sincsenek, akik befolyásolnák, akkor érdemes egy ilyen teszttel kezdeni, utána pedig megszerettetni vele a számára ideális sportot. 

Legyen bármi is a trend, a lényeg az, hogy azt a sportot űzzük, amit szeretünk. Ha még hasznos is, akkor az már duplán jó.

 

Ha a Facebook oldalt is követed, még több információt kaphatsz! FitLife blog

Ha tetszett és nyomsz egy Like gombot, esetleg meg is osztod, azt köszönöm!

A bejegyzés trackback címe:

https://fitlife.blog.hu/api/trackback/id/tr338718778

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.