Mit taníthat egy bróker egy személyi edzőnek az online marketingről?
2016. június 10. írta: MandoMilan

Mit taníthat egy bróker egy személyi edzőnek az online marketingről?

brokerwiki.jpg

Több éven keresztül brókerként tevékenykedtem (a bejegyzés szerzője vendég blogger), így nagy rálátásom lett a sales, és hideghívás értékesítésre. Természetesen még jobban megtanultam, hogy kell eladni az embereknek „szinte” bármit. Ebben a rövid kis anyagban azt fogod megtudni, hogy mit lehet átépíteni az online marketingbe a brókeri értékesítésből, gyakorlati példa is lesz. 

Szerinted, ha bárkit felhívtam hideghívással, akkor azonnal ügyfél lett? Nem, nagyon-nagyon ritka volt az olyan eset. Hogy is nézett ki a munka? (Jól figyelj minden mondatra!)

  1. Felhívtam az ügyfelet először. Egy mondatos bemutatkozással le is zártam azt, hogy ki vagyok, melyik cégtől. Mert innen jött az a rész, hogy valami információt osztottam meg vele, hírt, sztorit… bármit
  2. Kontakt lapot vezettem mindenkiről (adatbázis, azt is mondhatjuk remarketing adatbázis, erről később lesz szó).
  3. Tehát, amikor visszahívtam, tudtam, hogy neki miről beszéltem, pl. a Coca-Cola részvényről, valószínű fel is használtam a beszélgetés során. És újabb hírről, eseményről beszéltünk lehetőleg 1-2 héten belül, újra jegyzeteltem.
  4. És így tovább, mindig valami érdekes dologról. Egy valami viszont minden beszélgetésben ugyanaz volt. A végén rávezettem a brókercég ajánlatára, pl. A részvényt így tudja nálunk megvenni, és ennyi hozama lenne… a lényeg tehát, hogy csak a végén volt sales, az se tolakodó.
  5. Később annyi csavar volt még benne, hogy blogbejegyzésekre vittük rá az embereket telefonon, de ugyanúgy a blogbejegyzésekről telefonon is beszélgettünk. És természetesen a hozzá kapcsolódó brókercéges szolgáltatásokról.
  6. Mikor lett valaki ügyfél? Ennek külön részt szenteltem, mert ez a legfontosabb!!!

Hogyan, mikor és miért lett valaki ügyfél?

A fenn felsorolt pontok (ami akár lehetett 5-10 sőt akár 20 telefonhívás is) valamelyikén “kötöttünk üzletet”, ebben az esetben új ügyfelem lett. Azért kellett többször felhívni, mert minden embernél máskor jön el az a PONT, amikor ő azt mondja: „Igen, én ezt akarom, ez kell nekem.”
Ezt a pontot nehéz megtalálni, mert soha nem tudod, hogy mikor hívod (online esetében, mikor ül a gép/telefon/tablet előtt), mennyire figyel rád. Mert lehet, hogy éppen:

  • számlákat rendez
  • gyerekére figyel, miközben telefonál/internetezik
  • éppen csomagot vesz át
  • ebédelni/étkezni készül……
  • stresszel valami, meetingre készül….
  • képzeld csak el. Éppen a webáruházadat nézi, már kiválasztotta a terméket, de hírtelen megszólal az autóriasztója, rohan le megnézni…..otthagyja a weblapodat. Mi történik, ha bezárja? Nem emlékszik hol is nézte a terméket? (nem is gondol rá, hogy előzményekbe megnézze…. és így tovább…..)
  • Tv-zik közben?

Tehát ezekből is következik, hogy többször kell megkeresned, mert meg kell találnod azt a PONTOT, amikor rád figyel, és érti is miről beszélsz. És természetesen a bizalom kialakulásához is kell idő (bármilyen termék/szolgáltatásról is legyen szó).

Ami igaz, a brókeri, azaz telefonos értékesítésre, és az onlinera is:

  1. Soha nem tudod, hogy éppen mit csinál az, aki látja/hallja a reklámodat, olvassa a blogodat, böngészi a webáruházadat/weboldaladat
  2. Soha nem tudhatod, hogy adott ügyfél mikor fogja azt mondani, hogy „Igen, én ezt akarom, ez kell nekem”. Természetesen tudsz majd mérni a statisztikát, de adott emberről soha nem tudod majd megmondani előre, hogy pontosan mikor lesz ügyfeled (maximum valami átlagot tudsz mondani. Ezért kell a….
  3. … Remarketing. Ami a hideg hívásnál a visszahívás, azaz online marketingben a remarketing.

Remarketing

És el is jutottunk a lényeghez! A remarketing segítségével olyan embereknek tudod megmutatni a promócióidat, blogbejegyzéseidet, egyéb tartalmaidat, akik már jártak a weboldaladon, látták adott promóciódat, vagy blogbejegyésedet. Ismerős? Igen, a hideghívásnál ez volt a 3. és 4. pont (legelső felsorolásnál):

3. Tehát amikor visszahívtam, tudtam, hogy neki miről beszéltem, pl. a Coca-Cola részvényről, valószínű fel is használtam a beszélgetés során. És újabb hírről, eseményről beszéltünk lehetőleg 1-2 héten belül, újra jegyzeteltem. 
4.  És így tovább, mindig valami érdekes dologról. Egy valami minden beszélgetésben ugyanaz volt: A végén rávezettem a brókercég ajánlatára, pl. A részvényt így tudja nálunk megvenni, és ennyi hozama lenne… a lényeg tehát, hogy csak a végén volt sales.

Ezt lefordítva online marketingre:

  1. Több tartalmat is készítesz, akár blogbejegyzést, akár Facebook bejegyzést vagy egyéb tartalmat. Ezeket folyamatosan hétről-hétre.
  2. Elhelyezed a remarketing kódot a weboldaladba (Google Adwords és Facebook, bár tartalmak reklámozásnál a Facebook jobb).
  3. A bejegyzéseket reklámozod az új látogatóknak is, de heti egyszer – vagy akkor, amikor új tartalmad jön ki -, akkor időszakosan a remarketing adatbázisodra is reklámozol. Vagyis olyan emberek előtt fog megjelenni a hirdetésed (pl. blogbejegyzést hirdetsz, aki már járt a weboldaladon, látta valamelyik blogbejegyzést).
  4. Aktívan kommunikálsz Facebookon.

Nézzünk egy példát!

Személyi edző vagy. Azt szeretnéd, hogy még többen jöjjenek hozzád.

  1. Készítesz egy blogbejegyzést
    7 mobilapplikáció, ami segít a sportolásban (ezekhez plusz Facebook posztokat is csinálhatsz.)
    A blogbejegyzés végén legyen sales felhívás. Pl.
    „Használd a mobilappokat, gyere le edzeni és a kettő együtt meghozza a kellő eredményt. Használd ki ingyenes konzultációnkat!”
    Ezt bereklámozod Facebookon mondjuk napi 700 Ft-tal 10 napon keresztül (ez 7000 Ft-ba fog kerülni neked). Ha jól szűröd a célcsoportodat, így napi 100-150 érdeklődőt rá tudsz vinni a blogodra, összesen 700-1000 főt 10 nap alatt.
  2. Fontos! Elhelyezed a Facebook remarketing kódot (célközönség) a weboldaladba, ez fogja gyűjteni, hogy ki látta a blogbejegyzésedet, olyan mintha adatbázist gyűjtenél. 
  3. Közben elkészíted az újabb blogbejegyzést, vagy FB posztot (itt mindegy is, mert már van remarketing adatbázisod). És akkor készítesz hirdetést:
    • Azokra hirdetsz, akik már látták az első bejegyzés.
      Erre elköltesz 3000 Ft-ot. (tehát látod összesen 10 000 Ft-ot költöttél. Ebből már jön minimum 2-5, ha nem több edzésre járó.
    • Illetve külön hirdetsz újakra is, mert szeretnéd, tovább növelni a remarketing adatbázisodat (FB-nál célközönségnek hívják). Erre elköltesz napi 700 Ft-ot 10 napon át. Így a kampány végére közel 1500-2000 fő lesz az adatbázisodban (eddig elköltöttél 14 000 ft-ot 1 hónap alatt csak az új látogatókra, érdeklődőkre).
  4. Elkészíted az újabb blogbejegyzést. pl. Ezeket az ételek kerüld, ha jó alakot akarsz
    Azóta tovább nőtt a remarketing adatbázisod.
    • Így 3-4000 Ft-ot elköltesz arra, hogy az újabb blogbejegyzést reklámozd számukra. Mondjuk 4- 5 napon keresztül összesen 4000 Ft- értékben.
    • Ahogy az előző esetben is újakra is célzol.
  5. És így tovább. érted már? Ezzel eléred, hogy valahol, valamelyik tartalmad leköti az adott érdeklődőt, és vásárló lesz bele.

Ebben segíthet neked, egy bróker!

Ha további kérdésed van ezzel kapcsolatban vedd fel a kapcsolatot Facebookon a FitLife bloggal, vagy írj rám. 

A szerző/vendég blogger:
Mándó Milán
marketing kivitelező, blogger
www.minner.hu

fotó: Wikipédia

A bejegyzés trackback címe:

https://fitlife.blog.hu/api/trackback/id/tr628796770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása