4 lépés, hogy jobban érezd magad a bőrödben
2016. június 13. írta: FitLife

4 lépés, hogy jobban érezd magad a bőrödben

 

stress-540820_640.jpg

Szeretnél kiegyensúlyozottabb és boldogabb életet?

Akkor nyerj a lottón! Viszont amíg ez nem sikerül, lássunk néhány megoldást rá. Sokan semmit nem hajlandóan tenni azért, hogy jobb legyen nekik. Másoktól várják a megoldásokat, még talán azt is, hogy helyettük csinálják meg, amit meg kell. Egyen helyettem, menjen edzeni helyettem, de majd én akarok jól kinézni. A-a, ez sajnos nem így megy. Nekünk kell tennünk a saját érdekünkben! Most nézzük meg ezt a négy nyilvánvaló pontot, melyeket betartva elindulhatunk a javulás útján. Ez egy összefoglaló írás azokról a pontokról, melyekről már születtek írások vagy még nem születtek, de fontosak!

 

Megfelelő étkezés

Oldalakat lehetne írni arról, hogyan étkezz megfelelően. Viszont mi a megfelelő? Mindig, amit annak hiszünk, néhány év múlva jön valaki vagy valami, aki/ami megcáfolja az előzőt. Olyan ez a táplálkozás is, mint a ruha, követi a divatot. Most divat egészségesen enni, ezért nyílnak is sorra az ilyen éttermek és házhoz szállítós cégek. Divat a biotermék, ezért már mindenhol ilyen árukat kapni és mindenre – még ha nem is az – ráírják, hogy bio. Bemegy az ember egy átlagos élelmiszer boltba és már külön sor van az egészséges termékeknek. Persze, ha ez tényleg jó és tényleg használ az egészségünknek, akkor így is van rendjén, figyeljünk oda magunkra, valamint figyeljenek ránk oda azok is, akik belőlünk élnek. Most mégis megpróbálkozom és a jelenleg legelfogadottabb étkezési szempontokat osztom meg itt.

Röviden le is lehetne zárni azzal, hogy: lassan felszívódó szénhidrátokat és sok fehérjét kell fogyasztani, jó zsírokkal. Ez így van, mindenhol ezt olvassuk manapság. Figyelni kell arra, hogy hányszor együnk egy nap, hogy az egészséges életmód lépéseit is szem előtt tartsuk, valamint az egészséges és természetes kiegészítőket.

 yoga-429718_1280.png

Rendszeres mozgás

A mozgás a helyes táplálkozás után az egyik legfontosabb dolog testünk egészséges fenntartásában. Szerencsére a különböző mozgásformák a sportlétesítményekben egyre népszerűbbek, legyen szó testépítésről vagy csoportos órákról. Viszont sokan még csak fontolgatják, hogy el kéne kezdeni valamit sportolni vagy még odáig sem jutottak el, hogy elkezdjenek rajta gondolkodni. Nekik hátha segít ez a motivációs írás. Vannak olyanok, akiknek tényleg nincs idejük a munka és a család mellett a sportolásra, nekik is érdemes elolvasni az előző írást. Muszáj! Sportolni jó és egészséges! A rendszeres mozgást be kell építeni az életünkbe annak érdekében, hogy egészségünk és közérzetünk javuljon. Ha nincsenek erre óráink, akkor már 20-30 perces intenzív mozgás is eredményes lehet, de a semminél mindenképpen jobb.

frogs-1212209_640.jpg

Minőségi pihenés

Ez egy nagyon fontos pontja egészségünknek, azonban sokan nem tulajdonítanak neki elég jelentőséget és kevés időt fordítanak pihenésre, pedig elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű és minőségű pihenés. Mit tehetünk ennek érdekében? Szakértők szerint éjfél előtt mindenképpen ajánlatos lefeküdni, legjobb lenne 10 óra körül, hiszen ilyenkor a leghatékonyabb az alvás. A lefekvést megelőző 2-3 órában már nem ajánlott enni, és olyankor is lehetőleg minél szénhidrát mentesebben kellene étkezni. Ez persze nem az alvást befolyásolja (bár ha jól bekajálunk lefekvés előtt közvetlen, nehezen fogunk tudni elaludni) hanem inkább testünk kinézetén javít. Ilyeneket nem is tudom, hogy le kell-e írnom, de alvás előtt ne igyunk kávét, fekete teát, egyéb koffeines dolgot, a cigarettában lévő nikotin is éberséget okozhat. Tudom, biztos vannak olyanok, akiknek ez a lefekvés előtti rituálé része, de azok vannak kevesebben. Rengeteget olvasni arról is, hogy ne legyenek elektronikus eszközök abban a szobában, ahol alszunk, mert befolyásolják az alvás minőségét. Szintén fontos, amiről már írtam, hogy rendszert vigyünk ebből is az életünkbe, lehetőleg minden este ugyan akkor feküdjünk le. A megfelelő ágy fontosságát nem is említem, elengedhetetlen egy jó matrac. Nagyon sok helyen olvastam azt is, hogy a fizikai aktivitást kerüljük lefekvés előtt. Tegye már fel a kezét legyen oly kedves az, aki ezt az ajánlást megfogadja és emiatt kimarad az esti menet :) (a következő pontban a sok kéz nem erre jelentkezik)

 barbie-1425801_640.jpg

Stressz csökkentése

Szintén fontos, ám közel sem egyszerűen kivitelezhető pontja egészségünknek. Ha elmegyünk orvoshoz minden második bajunkra azt a választ kapjuk, hogy a stresszt csökkenteni kellene. Úgy mondják, mintha ez olyan egyszerű lenne, pedig sajnos nem az. Tudom én is, hogy manapság mindenki stresszel és rohan, ezért nem lehet egységes sémát kialakítani a stresszmentes élethez. Több tényezőt is figyelembe kell venni a stressz csökkentése érdekében, az első megkeresni és kiiktatni a stressz forrását. Értem én, akkor sokan nem dolgoznának, ezért sajnos ez elmarad, viszont valahogy csak lehet csökkenteni a munkahelyi feszültséget, nem?

stress-853644_640.jpg

A következő tényezőnél megint csak a rendszerességet tudom említeni, illetve az egyik legjobb ellenszere a stressznek: a nevetés! Tessék nevetni! Tényleg egy jó dolog, én magam is csak ajánlani tudom. Nem utolsó sorban a rendszeres mozgás csökkentheti a stresszt, hiszen van hol levezetni azt. Ha megfigyeljük az előző lépéseket és betartjuk őket, észrevehetjük, hogy mind a stressz csökkentését fogja szolgálni.

Semmi újdonság sincs egyik pontban sem, csupán egy összefoglaló az egyértelmű lépésekről, melyek az egészségünk védelme érdekébe elkerülhetetlenek. Bárkinek van további javaslata bármelyikre, illetve bevált ötlete, praktikája, nyugodtan ossza meg itt, hiszen mindig tanulhatunk valami újat. Tegyük meg az első lépéseket életünk jobbá tételéért!

Facebook

Blog

A bejegyzés trackback címe:

https://fitlife.blog.hu/api/trackback/id/tr528794442